Миньяр-Белоручева А. П.

Рекомендации по обучению английской письменной научной речи для студентов-историков : учебное пособие для студентов, обучающихся по направлению подготовки «История»
 
 
ISBN: 978-5-4499-0283-2
УДК: 811.111(075)
ББК: 81.432.1я73
DOI: 10.23681/566885
 
Москва, Берлин: Директ-Медиа, 2020
Number of pages: 161
 

No view is available.

Bibliographic description

Annotation
Цель предлагаемого учебного пособия заключается в обучении студентов-историков основам английской письменной научной речи. В эпоху развитых международных научных связей и неоднозначного толкования истории представляется необходимым научить будущих историков излагать материал письменно. Для этого необходимо проводить поэтапное обучение письменной научной речи, которая в настоящее время приобрела определенные традиции.

Contents

Список литературы

1. Brooks A., Grundy P. Writing for Study Purposes. Cambridge, 1990.
2. Casanave C.P., Hubbard P. The Writing Assignments and Writing Problems of Doctoral Students: Faculty Perception, Pedagogical Issues, and Needed Research. In English for Specific Purposes. Vol. 11. No. 1. 1992.
3. Charles M. Responding to Problems in Written English Using a Student Self-Monitoring Technique. In ELT Journal. Vol. 44. No. 4. 1990.
4. Cohen A. D., Cavalcanti M.C. Feedback on Compositions: Teacher and Student Verbal Reports. In B. Kroll (Ed.) Second Language Writing. Cambridge, 1990.
5. Davies F. Designing a Writing Syllabus in English for Academic Purposes: Process and Product. In P.C. Robinson (Ed.) Academic Writing: Process and Product. ELT Documents. No. 129. London, 1988.
6. Fanning P. Academic Essay-Writing. In Modern English Teacher, Vol. 9. No. 1. 1981.
7. Global Studies. Encyclopedia. Moscow, 2003.
8. Hamp-Lyons L. The Product Before: Task-Related Influences on the Writer. In P.C. Robinson (Ed.) Academic Writing: Process and Produc. ELT Documents. No. 129. London, 1988.
9. Imhoof M., Hudson H. From Paragraph to Essay. London, 1975.
10. Keh C.L. Feedback in the writing process: a model and methods for implementation. In ELT Journal. Vol. 44. No. 4. 1990.
11. Lunsford A., Collins R. The St. Martin’s Handbook, Annotated Instructor’s Edition. New York, 2003.
12. Marshal S. A Genre-Based Approach to the Teaching of Report-Writing. In English for Specific Purposes. Vol. 10, No. 1. 1991.
13. Миньяр-Белоручева, А. П., Вдовина, О. А. Функционально-стилистические особенности текста по международным отношениям. М.: Наука Москва, 2008.
14. Миньяр-Белоручева, А. П. Смена парадигм в истории и лингвистике. Вестник Южно-Уральского государственного университета. Серия: Лингвистика. Челябинск: Изд-во ЮУрГУ. 2014, том 11, № 1, с. 12-17.
15. Миньяр-Белоручева, А. П. Особенности функционирования внешнеполитических метафор. Вестник Южно-Уральского государственного университета. Серия: Лингвистика. Челябинск: Изд-во ЮУрГУ. 2014, том 11, № 2, с. 34-41.
16. Moody K.W. Frames for Written English. Oxford, 1974.
17. Paltridge B. Genre, Frames, and Writing in Research Settings. Amsterdam; Philadelphia, 1997.
18. Rosen L., Behrens L. The Allyn and Bacon Handbook, Annotated Instructor’s Edition. Boston, 2000.
19. Silva T. Second language composition instruction: developments, issues and directions in ESL. In B. Kroll (Ed.) Second Language Writing. Cambridge, 1990.
20. Spencer D.H. Guided Composition Exercises. London, 1967.
21 Swales J. Writing Scientific English. London, 1971.
22. Swales J. Genre Analysis. Cambridge, 1990.
23. White R., Arndh V. Process Writing. London, 1991.
24. Wilkins D.A. National Syllabuses. Oxford, 1976.

MARC record